A személyes márkád által az emberek megismerhetnek téged,
megtudhatják, hogy miket értél el eddig az életben, milyen értékeket
közvetítesz, mit kínálsz, milyen a munkád minősége és mit várhatnak el tőled.
Nem tudod, hogyan építsd ki a saját személyes márkád? Most adok néhány tippet,
hogy hogyan kezdj hozzá:
1. Határozd meg a márkád
Vegyél elő egy papírt és írj le olyan szavakat, értékeket,
amelyek szerinted rád jellemzőek. Legyél őszinte és válassz pozitív szavakat.
Inkább legyél hiteles, mint valaki olyan, aki elrejti a valódi énjét és
kitalált maszkok mögé bújik. Úgy gondolom, hogy csak akkor lehetünk igazán
boldogok, ha elfogadjuk önmagunkat. Tehát törekedj arra, hogy minél többet
megmutass önmagadból és ne próbáld meg másnak mutatni magad, mint amilyen
valójában vagy.
2. Mi a specialitásod?
Mi az, amiben jobb vagy a többiektől a piacon? Miért pont
téged válasszanak az emberek? Mi az, amiben egyedi vagy? Erre a kérdésre nem
baj, ha nem tudsz rögtön válaszolni. Sokan nem tudják kezdetben, hogy mivel
tűnjenek ki. Ez idővel kialakul. Igyekezz úgy dolgozni, hogy nélkülözhetetlen és
különleges legyél.
3. Hozz létre egy blogot vagy egy személyes weboldalt
A blog egy remek eszköz arra, hogy az emberek megismerjenek
téged és a kreativitásodat. Vannak, akik szívesen kezdenek blogot írni és
vannak, akik nem tudnak időt szánni rá. Nekik azt javaslom, hogy egy weboldalt mindenképpen
hozzanak létre, ahol meg lehet találni minden fontos információt róluk és a
szakmai tapasztalataikról.
4. Összegezd a szakmai tudásod
Legyen az oldaladon egy olyan rész, ahol röviden
bemutatkozol. Akár csak a LinkedIn profilodon, itt is tüntess fel mindent a
tanulmányaidról és a munkáidról. Lehet benne személyesebb rész is, írhatsz a
céljaidról akár.
5. Légy jelen a szociális médiában
A szociális média egy tökéletes és ingyenes platform ahhoz,
hogy személyes márkát építs. Bármit megoszthatsz, például a munkáddal
kapcsolatos eredményeidet. Ezen kívül követheted azokat a sikeres embereket,
akikre példaképként tekintesz. Fontos, hogy minden, amit megosztasz, az a
márkádról szóljon, ne legyen semmilyen más témájú posztod, hiszen akik
követnek, azok a márkádról szeretnének minél többet megtudni.
0 Hozzászólás:
Megjegyzés küldése