Még csak találgatni lehet, hogy milyen lesz a jövőben a
blogolás, de az biztos, hogy drasztikusan megváltozik majd. Ráadásul hamarabb
bekövetkezik ez, mint gondolnánk. Már most jelentős változások vannak a
digitális világban, lásd Pokémon Go.
Nézzük milyen változásokra lehet számítani:
Mobile:
Fog bárki is asztali számítógépet vagy laptopot használni?
Nem. Én most laptopról írók és szerintem egy darabig még arról is fogok, de egy
idő után lehet, hogy én leszek az egyetlen, aki nem mobilról blogol. Az emberek
a hét minden napján, 0-24 órában információkhoz szeretnének jutni és erre a
legegyszerűbb mód a telefon – illetve ez az egyetlen dolog, ami nélkül senki
sem hagyja el az otthonát.
Nagyon fontos, hogy az oldalad „mobilbarát” legyen, hiszen a
legtöbben telefonról olvassák a cikkeidet. Fektess több időt az alkalmazásokra,
amiket az olvasóid használnak. Ezalatt értem a közösségi média jelenlétet,
mivel az emberek folyton a közösségi médiát böngészik. Érdemes Youtube videókat
készíteni vagy podcasteket, mert ezek könnyen elérhetőek telefonról is.
Product lines:
Most, hogy a bloggerek kezdik felismerni a blogolás üzleti
lehetőségeit, elkezdenek „gyártósorokat” létrehozni. Ez nem olyan bonyolult
dolog, mint amilyennek tűnik. Nem azt mondom, hogy létrehoznak egy
cipőkollekciót vagy valamilyen más termékcsaládot.
Arról van szó, hogy elkezdenek digitális infó termékeket,
könyveket, grafikai dolgokat, szolgáltatásokat, stb. eladni. Először csak egy
valamit adnak el, majd egyre több mindent. Az elején biztosan nem egyszerű és
kevés a bevétel, de a Starbucks is egy csésze kávéval kezdte.
VR:
A VR a „Virtual Reality” rövidítése, azaz a virtuális
valóságé. Ilyen pélául a Pokémon Go. A VR egyre jobban terjed, egyre népszerűbb
és ez még csak a kezdet. Érdemes átgondolni, hogy milyen hatásai lehetnek a
blogokra nézve.
Nekem most rögtön az ugrott be, hogy ugyanúgy van a
bloggernek valamilyen digitális terméke, mint most, de ez már „VR barát”. Vagy
ha már van üzlete a bloggernek, akkor lehetne egy virtuális csali a honlapon,
az irodában vagy a boltban, ami felkelti a vásárlók figyelmét. Nem kell ahhoz
nagy technikai zseninek lenni, hogy rájöjjünk, hogy a VR mennyire elterjed majd
és mennyire hatalmas dolog lesz a jövőben. Én úgy gondolom, hogy a következő
hullám eléri a marketing, a reklámok és igen a blogok világát is.
Diversification:
A blogok ma már több részből állnak, nem csak egy
weboldalból. Van az oldalnak például instagram vagy facebook profilja is és
ezek hozzátartoznak a nagy egészhez. Korábban egy blog akkor volt sikeres, ha
sok látogatója volt. Ma viszont ez már megváltozott. Ha egy márka szeretne
együtt dolgozni egy bloggerrel, akkor megnézi, hogy hány követője van az
Instagram-on, a Pinterest-en, a Facebook-on, a Snapchat-en, a Youtube-on, stb.,
illetve, hogy kihasználja-e egyáltalán a blogger ezeknek a platformoknak a
lehetőségeit.
Ha jelen vagy ezeken a szociális média oldalakon és
változatosan posztolsz is rajtuk, akkor nagyobb elérést biztosíthatsz a
blogodnak és piacképesebb is lesz. Szóval használd ki ezeket a lehetőségeket és
legyél változatos!
Nagyon hasznos volt ez a cikk. Remélem több emberhez is eljut.:-)
VálaszTörlés